Whiskeyclone, Hotel City 1997

//// Main Character Study


//// First Character Line-up


//// Second Character Line-up


//// Ennemies Design


//// Mis à part les ennemies, voici quelques designs impersonnels, mâchées par le manège décisionnel. Eût été retenu, un habile mélange des deux line-ups, avec un fort penchant pour le premier...

//// Some feedback distorted character designs, only the enemies remained sincere. We would have gone for something right in the middle of both line-ups...

[ Soul Suckin' Jerk - Beck ]

A long time ago, in a quite promising land...

//// At first we didn't really knew what we were heading for...



//// It then became a bit clearer, like being able to see your own feet in a thick fog.



//// " Nous étions tous en voyage, quand un brouillard s'approche, C'est la forêt des regrets amers, des doutes sans rémissions, à gauche, une vieille femme me dit:
- Ne faites jamais ce que je fis.
- Qu'est-ce que vous fîtes?
- Je ne fis rien, je ne fis rien de ma vie. "

[ Forest - Jean Leloup ]

and all that could have been...

//// Jungle (Mesoamerican)


//// Mountain (Asian)


//// Flying islands (Celtic)


//// Iceberg (Atlantis)


//// Flying islands (Egypt)


//// Volcano (Babylon)


//// Quelques concepts de recherche d'environnements, les premiers réunissant une tonne d'idées, question d'avoir une base pour rêver la suite. Chaque environnement était inspiré d'une civilisation ancienne perdue, mythique ou légendaire et imaginé comme une île, un microclimat isolé, perdu, intemporel, entouré de nuages...

//// Some early environment concepts giving a broad look upon what could have been. Each environment, inspired by ancient, mythic or legendary civilizations would have been portrayed as an isolated island, out of space and time, surrounded by clouds of some sort...

[ Something I Can Never Have - Nine Inch Nails (Still) ]